COMPANY:

Major general retailer (holding company)

The Chinese University of Hong Kong ranks 7th in Asia. The graduation research is market research on smartphone games, looking at what and how much people charge for smartphone games. She is a smart student and has a good conversations in Japanese. Can speak Mandarin and Cantonese, Japanese, and English.

Profile

COUNTRY / REGION

Hong Kong
SEX
Female
UNIVERSITY
The Chinese University of Hong Kong
SPECIALIZATION
Foreign Language Department
ACADEMIC LEVEL
Bachelor

MESSAGE

Before joining FAST OFFER International Program (formerly Study Go Work JAPAN Program), I participated in other recruiting activities, but I couldn’t get an ideal offer. After that, I applied for FAST OFFER Int’l in October 2019 with an introduction from a friend. Through this activity, with the support of ASIA to JAPAN, I found a suitable job. FAST OFFER Int’l is not only an employment fair for Japanese companies to hire foreign talent, but also a platform for foreign youth to learn to find employment in Japan. From signing up for an event to officially attending the event, Asia to JAPAN mentors will meet with participants several times on Skype. They revise the participant’s resume, explain the points of the interview in detail, and conduct multiple mock interviews. If you have any questions, you can always ask your mentor. Despite being busy, the questions are answered very kindly, so I feel that attending this event is not a one-man battle, but I felt that my confidence has increased a lot. It is no wonder that 60% of the participants can get offers from Japanese companies through FAST OFFER Int’l. Even if not hired, participants can use the Japanese job-hunting information learned at FAST OFFER Int’l to prepare for future job-hunting activities. If you want to work in Japan and don’t know what to do, I highly recommend FAST OFFER Int’l.

FINAL YEAR PROJECT

私の卒業論文のテーマは日系スマホゲームについての市場調査でした。主に香港人のスマホゲーマーはどんな物に課金しているかについて調査し、日本のスマホゲーム会社はこれから香港や海外に進出するためにどんな方針で行くべきか、この問題の答えを導き出すことが目的です。

私はまずスマホゲームに課金できる手段を知るところから始めました。そのために、私は日本と香港のスマホゲーム関連の場所(グッズの売り場、スマホゲーム関連のイベントや展覧会)で現地考察をしていました。課金する手段は①ゲーム内課金、②グッズの購入、③リアルイベントに分けられることがわかりました。

次に中国語のアンケートを作成するために、スマホゲーマーの文化や用語について調べなければなりません。ゆえに、アンケートを作成する前に、香港人ゲーマーを15人インタビューしました。インタビューから収集した資料で作られたアンケートを対象香港人で実施し、結果を118個回収できました。

結果としては、香港人のスマホゲーマーのなかで②グッズの購入が一番人気でした。その理由としてはグッズを持つことがゲーム内課金とリアルイベントより実感を感じるということでした。日本のスマホゲーム会社が香港や中華文化圏に進出希望がありましたら、グッズの輸出が大事だという結論を導き出しました。

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India
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Visvesvaraya Technological University
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Mechanical
Savitribai Phule Pune University
India
Mechanical Engineering
University of Tokyo
South Korea
Electronics and Communications Engineering
Chungbuk National University